Meenutused Viimsi õppepäevadest

Koolituselt saadud parimad teadmised (Anne):
1) ADKAR (teadlikkus, tahe, teadmised, oskused, toetus).
2) Innovatsiooniküpsuse mudel (5 taset).
Nt 5.tase
a) õpieesmärgid – tegevused on seotud õppija isiklike eesmärkidega, mis on koostöös kokku lepitud ning mida vaadatakse aja jooksul üle;
b) pedagoogika – kõikjalõpe, mis on loomulikult ühendatud tehnoloogiaga;
c) õppija roll – õppija kui kaaskavandaja, õppija kavandab ise oma õpitee, mida toetab õpianalüütika;
d) protsessi juhtimine – ligipääs uutele õpiteenustele väljaspool kooli;
e) vahendid – mobiilse tehnoloogia kasutamine õpetamisel ja õppimisel vastavalt situatsioonile.

Koolituselt saadud parimad teadmised (Karmo):
1) Mulle juba teadaolevate internetikeskkondade kasutamine õppetööks (nt virtualmuseums, learningapps).
2) Mõningate uute veebirakenduste kasutamine õppetöö lihtsustamiseks (nt MQlicker, multimeter).
3) Välimised ja sisemised motivaatorid.

Seoses Viimsi õppematerjalide ülevaatamisega võtsime ette HITSA poolt väljatöötatud innovatsiooniküpsuse mudeli ja analüüsisime oma kooli vastavalt sellele mudelile. Jõudsime järeldusele, et:
1) õpieesmärkide osas paikneb meie kool valdavalt 3. tasemel (tegevused on seotud õppeaineid läbivate eesmärkidega);
2) pedagoogika osas paikneb meie kool 2. tasemel (tehnoloogiat kasutatakse interaktiivselt traditsiooniliste meetodite toetamiseks, arvestades õppijate erinevaid vajadusi);
3)õppijad asuvad 2. ja 3. tasemel (õppija valib sobiva vahendi ülesande jaoks, õppija on kui looja ja koostöö tegija);
4) protsessi juhtimine on kolmandal tasemel (tehnoloogiat kasutatakse ülesannete püstitamiseks ja õppija arengu jälgimiseks);
5) vahendid kolmandal tasemel (programmeerimine).

Lisa kommentaar